Αγγλοελληνικά Πανεπιστήμια;

Sep 15, 2020

Είμαστε από της ίδρυσης του Πανεπιστημίου Κύπρου πολέμιοι της χρήσης της Ελληνικής αντί της Αγγλικής γλώσσας στην διδασκαλία. Λόγω αυτού του ανόητου (επί Κληρίδη) “πατριωτισμού”, παρέμεινε το αξιόλογο αυτό πανεπιστήμιο να προσελκύει μόνο ντόπιους και κάποιους ΄Ελληνες, ενώ χάσαμε όλους τους ξένους και ασφαλώς τους Τ.Κ. που θα αποτελούσε το πανεπιστήμιο αυτό τόπο συνάντησης και συναναστροφής, ενώ οι ξένοι φοιτητές θα αποτελούσαν ένα συνδετικό κρίκο με την Κύπρο όταν επέστρεφαν στις χώρες τους. Το αποτέλεσμα τώρα είναι οι μεν Τ.Κ. να έχουν 100.000 ξένους φοιτητές (Αγγλόφωνα πανεπιστήμια) που πληρώνουν δίδακτρα, με ιστορία από ξένους απόφοιτους που τώρα βρίσκονται σε άλλες ξένες χώρες (ιδιαίτερα στην Μέση Ανατολή) χάσαμε ασφαλώς και τους τυχόν Ευρωπαίους, ιδιαίτερα εκείνους των πρώην ανατολικών χωρών και καταλήξαμε με τον Κύπριο φορολογούμενο να επιχορηγεί ένα πανεπιστήμιο που βάσει των δικών του εσόδων δεν μπορεί να βγάλει τα δικά του έξοδα.

Αυτή η λάθος απόφαση, άφησε την πόρτα ανοικτή για τα ιδιωτικά “Αγγλόφωνα” πανεπιστήμια για να προσελκύσουν εκείνους τους ξένους φοιτητές. Λέμε Αγγλόφωνα πανεπιστήμια αλλά να μας επιτραπεί να έχουμε σοβαρές επιφυλάξεις, τόσο για τα πλείστα αυτά πανεπιστήμια όσο και τα “Αγγλόφωνα” κολέγια.

Οι δικές μας εμπειρίες και αυτό γενικά αναφερόμενοι ιδιαίτερα σε κολέγια, είναι ότι οι καθηγητές έχουν πολύ περιορισμένη γνώση της επαγγελματικής γλώσσας Αγγλικών, ενώ οι διδασκαλίες γίνονται σε ένα επίπεδο Greek-English. Οι εξετάσεις/εργασίες που δίδονται υποβάλλονται είτε στα Ελληνικά είτε στα Αγγλικά, ανάλογα τι βολεύει τον φοιτητή και αντιλαμβάνεστε στο τέλος τι επίπεδο έχουμε. Αγγλικά βιβλία, Greek-English διδασκαλία, εργασίες Greek-English και στο τέλος ένα πτυχίο που από πλευράς γλώσσας είναι και αυτό ότι το χειρότερο. Σε πρόσφατη μας συνάντηση με ένα νεαρό ζευγάρι όπου ο ένας σπούδασε σε Αγγλόφωνο κολέγιο Λευκωσίας και η άλλη σε Λύκειο, σε επίσκεψη τους στο Λονδίνο, εκείνη που σπούδασε στο Λύκειο ήξερε περισσότερο τα Αγγλικά από τον απόφοιτο της Αγγλόφωνης σχολής που δεν μπορούσε να συνεννοηθεί!! Επειδή θα υπάρχουν αρκετοί που θα μας ψέξουν για τις απόψεις μας, εισηγούμαστε όπως το Υπουργείο Παιδείας εξετάσει τις αναφορές μας, διαφορετικά θα εκτεθούμε ως Κύπρος που επιθυμεί να αποτελέσει ένα διεθνές κέντρο μάθησης εκτός κει εάν ασφαλώς έχουμε 2-3 επιπέδων κολέγια/πανεπιστήμια, όπου ο στόχος είναι οι αριθμοί και μόνο των φοιτητών.

Επαναλαμβάνουμε για πολλοστή φορά ότι μελλοντικοί επαγγελματίες που δεν γνωρίζουν άριστα την επαγγελματική Αγγλική γλώσσα (όχι εκείνη της δισκοθήκης) δεν έχουν μέλλον, ούτε στην Κύπρο, ούτε και στο εξωτερικό. Είναι ενδεικτικό να σας αναφέρουμε τι συζητείται στην αγορά π.χ. «ο τάδε δικηγόρος είναι πολύ καλός, διότι είναι απόφοιτος της Αγγλίας» και αυτό συζητείται ευρέως στην αγορά για τα πλείστα επαγγέλματα. Σε μια Κύπρο που επιθυμεί να είναι ένα υπεράκτιο κέντρο, η χρήση της Αγγλικής/διεθνούς γλώσσας είναι το ελάχιστο, ενώ η εκμάθηση επιπλέον γλώσσας όπως Ρωσικά/Κινέζικα κ.λπ., είναι ένα πολύ σοβαρό προσόν και υπερέχει εκείνο του Masters και PhD, διότι πλέον οι εργασίες διεξάγονται επί διεθνούς βάσης με χρήση τουλάχιστον της Αγγλικής. Ταυτόχρονα στο διεθνές σκηνικό έχει αρχίσει να υιοθετείται η χρήση των Βρετανικών Δικαστηρίων και Arbitration, επιπλέον των διεθνών συμβολαίων κλπ. Παρά τις προσπάθειες της Δημοκρατίας σε αυτούς τους νομικούς τομείς, έχει πλήρως αποτύχει και μάλιστα σε διεθνείς συμβάσεις της Κύπρου για διαφορές παραπέμπονται σε Βρετανικά/Γαλλικά σώματα επίλυσης διαφορών – είναι τυχαίο;

Αιτήσεις για εργοδότηση που μας υποβάλλονται ως Γραφείο απορρίπτονται άμεσα εάν ο αιτητής δεν γνωρίζει επαγγελματικά Αγγλικά, ενώ εκεί που κάναμε το λάθος και προσλάβαμε τους γνωστούς Greek-English, είχαμε διπλό κόστος, τόσο σε θέματα επικοινωνίας με ξένους πελάτες, στην εγγραφή εκθέσεων κ.λπ., όσο και σε δεύτερο άτομο για να τους διορθώνει μετά!!
Όταν ένα νεαρό άτομο επιθυμεί να σπουδάσει σε ξένη χώρα, το ίδιο το ξένο αυτό πανεπιστήμιο εις μια προσπάθεια να μην τύχει υποβάθμισης του επιπέδου της διδασκαλίας, είτε απαιτεί από τον αιτητή τουλάχιστον 1 χρόνο εκμάθησης της γλώσσας και/είτε την υποβολή εξετάσεων στην γλώσσα διδασκαλίας του πανεπιστημίου.

Είναι λυπηρή η όλη κατάσταση και ασφαλώς οι πρυτάνεις φέρουν την ευθύνη, ενώ είναι κατανοητό το χαμήλωμα των προσόντων εισδοχής για λόγους οικονομικούς ή άλλως πως – ίδε χαμήλωμα των μονάδων εισδοχής, την απαράδεκτη κατάσταση για τα GCE που διάφοροι πολιτικάντηδες που πολεμούν το Πανεπιστήμιο Κύπρου. Θα θυμάστε ίσως τις άοκνες προσπάθειες της πρώην Πρυτάνεως του Πανεπιστημίου Κύπρου, της αξιόλογης εκείνης κυρίας Τσογοπούλου και του άκρατου εχθρικού ενθουσιασμού του τότε Προέδρου της Επιτροπής Παιδείας της βουλής, νυν Προέδρου της Δημοκρατίας να την κατακεραυνώνει επί συνεχούς βάσης. Η προσπάθεια για ένα δικοινοτικό πανεπιστήμιο (άρα Αγγλόφωνο) απέτυχε, αφήνοντας κατ’ επέκταση τους Τ.Κ. να καταφέρουν να κάνουν εκείνο που εμείς εδώ δεν μπορέσαμε με την στενοκεφαλιά μας και τις παρεμβάσεις των πολιτικών σοφών – Θυμάστε το περιστατικό εκείνο που στα εγκαίνια του Πανεπιστημίου Κύπρου «τόλμησε» η κα Τσογοπούλου να καθίσει τον Πρέσβη της Ελλάδος σε 2η σειρά και τι υπέφερε μετά από την Επιτροπή Παιδείας (κ. Αναστασιάδη).

Η ανάμιξη των συντεχνιών σε δημόσια πανεπιστήμια (Π.Κ.) είναι ότι το χειρότερο και όπως είναι και η αποτυχία της ίδρυσης της Ιατρικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου με εξαίρετους επιστήμονες από την Ευρώπη που εγκατάλειψαν την σχολή αυτή λόγω των συντεχνιακών συμφερόντων (ίδε και σε αντίθεση την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Λευκωσίας).

Προβληματισμός λοιπόν από όλους και ίσως η μερική αλλαγή της γλώσσας σε μικτή Αγγλική για ορισμένα πτυχία για το Πανεπιστήμιο Κύπρου στο άμεσο μέλλον για να μην υποβαθμιστεί τόσο στο αξιόλογο αυτό ίδρυμα εις βάρος της ποιότητας του και της Κυπριακής οικονομίας.

Recent Posts

ENQUIRY

info@aloizou.com.cy

View Wishlist

(+357) 7778 7771